Amy Bot

Accessibility

GAP BLUE

 

 

El programa GAP BLUE es un servicio gratuito que brinda asistencia a los pasajeros con discapacidad debido a una condición temporal o permanente, visible o invisible, a su paso por las instalaciones de nuestros aeropuertos, en 3 fases:

 

Previo:

  • Brindando un canal de comunicación para resolver cualquier duda o canalizarte correctamente, contáctanos para más información en este enlace a contacto gap

  • Acceso a material descargable de apoyo para mejora tu experiencia.
  •  
  • Documentos de apoyo: 

Lista de Verificació 
MAPA
HISTORIETA 

 

  • Puedes programar una visita de reconocimiento 7 días previos al viaje.

*Será necesario comprobar que viajarás y el número de acompañantes y horario de la visita está sujeto a la operación del aeropuerto.

 

Durante:

Si programas con al menos 72 horas de anticipación a tu viaje, podemos brindarte el material fisico del Kit y el acompañamiento por un Agente de Experiencia la Pasajero y Aseguramiento de la Calidad, EPAC al paso por los procesos del aeropuerto hasta la sala de abordaje en vuelos de salida o hasta el reclamo de equipaje en vuelos de llegada.

*No es un servicio de guarda y custodia, los adultos mayores en silla de ruedas propiedad de las aerolíneas y los menores de edad, deben viajar acompañados o bajo las políticas propias de las mismas.

 

*Para el acompañamiento, será necesario comprobar que es un pasajero al igual que los acompañantes y el número de estos está sujeto a la operación del aeropuerto y llegar con el tiempo previamente recomendado de 2 horas en viajes nacionales y 3 en vuelos internacionales.

  • Acércate a nuestros módulos de información o con un agente EPAC y solicítale las herramientas del Kit que puedan apoyarte a mejorar tu experiencia.

*El material se encuentra sujeto a disponibilidad y las ventajas de la herramienta para el pasajero, no son recuerdos.

 

Posterior:

  • Para mejorar constantemente, bríndanos tu retroalimentación en este enlace a contacto gap

El programa GAP BLUE no sustituye ninguna normativa, política o procedimiento que existan en torno a las personas con discapacidad y su acceso a los servicios relacionados con un viaje aéreo, tanto de autoridades, líneas aéreas, como prestadores de servicios.

Contáctanos estamos para ayudarte

  •  

 

GAP BLUE EN

 

 

The GAP BLUE program is a free service that provides assistance to passengers with disabilities due to a temporary or permanent condition, visible or invisible, as they pass through our airport facilities, in 3 phases:

 

Before:

  • Providing a communication channel to answer any questions or channel you correctly, contact us for more information at this link A CONTACTO GAP

  • Access to downloadable support material to improve your experience.
  • Support documents:
  • You can schedule a reconnaissance visit 7 days prior to the trip.

*It will be necessary to verify that you will travel, and the number of companions and time of the visit is subject to the operation of the airport.

 

During:

  • If you schedule at least 72 hours in advance of your trip, we can provide you with the support material of the Kit and the accompaniment by a Passenger Experience and Quality Assurance Agent, (EPAC), for the processes from the airport to the boarding gate on departure flights or even baggage claims on arrival flights.

 

*It is not a custody service, older adults in wheelchairs owned by airlines and minors must travel accompanied or under their own policies.

 

*For the accompaniment, it will be necessary to verify that you are a passenger as well as the companions and the number of these is subject to the operation of the airport and arrive with the previously recommended time of 2 hours on domestic trips and 3 on international flights.

 

  • Come to our information modules or with an EPAC agent and ask for the Kit tools that can help you improve your experience.

*The material is subject to availability and the advantages of the tool for the passenger, they are not souvenirs.

 

Later:

Improving with your feedback at thislink a contacto GAP

The GAP BLUE program does not replace any regulations, policies or procedures that exist regarding people with disabilities and their access to services related to air travel, whether from authorities, airlines, or service providers.

Contact us we are here to help you

 

Accessibility

 

 

                                           PARKING

 

 

     4% of parking spaces are reserved for handicapped people, with proper signage and adequate dimensions

 

 

 

       BATHROOMS

 

 

     All restrooms stalls have modified toilets equipped for people with disabilities

 

 

 

       WALKWAYS

 

 

 

     Walkways are equipped with elevators and ramps that ease movement to subsequent levels

 

 

       GAP BLUE

 

 

   CHECK LIST_ENGLISH

   STORY_ENGLISH

   MAP_ENGLISH

 

  

 


  In February 2005, the Mexican Government confirmed that GAP has complied with all handicap access standards in all of its airports, making GAP has complied with all handicap access standards in all of its airports, making.